Pas wieloklinowy – charakterystyka

Pas wieloklinowy - charakterystyka

Potrzebujesz wydajnego i trwałego pasa napędowego? Pas wieloklinowy jest tym, czego potrzebujesz.

 

  1. Budowa pasa wieloklinowego
  2. Możliwości modeli wieloklinowych
  3. Konserwacja paska wieloklinowego

 

Specyficzny pas wieloklinowy to model o specyficznej konstrukcji. Mogą przypominać paski klinowe, które zostały ze sobą zespolone. Produkt ma wiele zalet i dlatego jest tak chętnie wykorzystywany. Dziś zajmiemy się budową paska wieloklinowego oraz jego zastosowaniem w branży przemysłowej.

 

Budowa pasa wieloklinowego

Pas wieloklinowy charakteryzuje się bardziej skomplikowaną, to znaczy złożoną budową, niż pasek klinowy standardowy. Model wieloklinowy jest zdecydowanie szerszy, ale i cięższy. Taka budowa wpływa korzystnie na poziom napięcia przy pracy pasowych kół, ponieważ go obniża. Warto wybierać wysokiej jakości produkty, ponieważ są one produkowane z lepszych, odpornych na wiele czynników materiałów. Często stosuje się również włókno szklane, które znacząco podnosi parametry związane z trwałością oraz elastycznością.
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione cechy, można z łatwością wywnioskować, że pasek wieloklinowy jest ulepszoną wersją modelu klinowego, standardowego.

 

Możliwości modeli wieloklinowych

Odpowiednio dobrane paski wieloklinowe sprawdzą się przede wszystkim tam, gdzie wymagana jest trwałość i wytrzymywanie bardzo dużych obciążeń. Do zalet tego rozwiązania zalicza się również nieuleganie zniekształceniom, co podnosi parametry związane z efektywnością i jakością. Paski wieloklinowe przenoszą napęd zarówno po wewnętrznej stronie, jak i zewnętrznej i grzbietowej.

 

Konserwacja paska wieloklinowego

O pasek wieloklinowy trzeba dbać, by mógł nam długo służyć. Nieodpowiednia konserwacja skraca żywotność produktu. Najczęstszą przyczyną niszczenia się pasków jest przede wszystkim ich ścieranie się. Jednakże są również inne czynniki, które niekorzystnie na nie wpływają. Przede wszystkim nie należy używać środków oleistych, ponieważ osłabiają one konstrukcję paska wieloklinowego i wywołują poślizg. Nie należy również narażać produktu na substancje silnie działające pod względem chemicznym.

Specjaliści podpowiadają, by regularnie kontrolować stan techniczny pasa wieloklinowego. Warto również na kołach pasowych rozładowywać napięcie. Według fachowców ważne jest również, by pasek był zmieniany po 4 latach użytku. Nawet gdy jego stan techniczny jest bardzo dobry. Jeśli jesteś właśnie na etapie wymiany, pamiętaj, by zakupić również inne nowe elementy, takie jak rolki prowadzące czy napinacze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *