Jeśli interesują Cię wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe, koniecznie sprawdź nową serię SINULASTIC popularnej marki KTR. Czym wyróżniają się na tle innych rozwiązań?
- Co to jest sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC KTR?
- W jakich wariantach KTR produkuje sprzęgła SINULASTIC?
Jakiś czas temu pisaliśmy o nowym sprzęgle wysokoelastycznym uniwersalnym serii EVOLASTIC. Dziś natomiast zajmiemy się drugim, równie nowym rozwiązaniem. Jeśli potrzebujesz sprawdzonych i wydajnych sprzęgieł kołnierzowych wysokoelastycznych, koniecznie sprawdź rozwiązania SINULASTIC KTR. Szczegółowe dane techniczne znajdziesz oczywiście w katalogu producenta. W niniejszym artykule natomiast przedstawiamy jedynie podstawowe informacje na ich temat. Zapraszamy do lektury!
Co to jest sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC KTR?
Seria SINULASTIC KTR obejmuje skrętnie wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe, opracowane z myślą o wysokoprężnych silnikach. Sprawdzi się między innymi w agregatorach prądotwórczych, ale także w sprężarkach, przekładniach, ciężkich budowlanych maszynach oraz większych pompach hydraulicznych. Na tle innych rozwiązań wyróżnia się przede wszystkim bardzo wysoką skrętną elastycznością, dzięki czemu skutecznie tłumi drgania, które z reguły generuje wysokoprężnych silnik, pracujący w napędowym układzie.
W niniejszych rozwiązaniach stosuje się elastomer. Od jego twardości zależy, jakie kąty skręcania osiąga sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC. Zakres ten wynosi od 13 do 18 stopni. Komponenty tej serii poza tłumieniem drgań skutecznie także kompensują odchyłki.
Ze względu na swoją charakterystykę niniejsze sprzęgła KTR to także doskonała opcja dla napędów, w którym występują zmienne lub stałe prędkości.
W jakich wariantach KTR produkuje sprzęgła SINULASTIC?
Sprzęgła SINULASTIC KTR marka dostarcza w kilku wariantach. Dostępne są rozwiązania wsuwane zewnętrznie, z piastą Taperlock, z piastą zębatą oraz modele przeznaczone do kompensowania ogromnych odchyłek. Poniżej przedstawiamy garść istotnych informacji na temat poszczególnych wersji.
Sprzęgło SINULASTIC A
Seria ta obejmuje sprzęgło kołnierzowe, składające się między innymi ze wsuwanego wielowypustowego elastomeru, który umieszcza się między pierścieniem kołnierza a piastą. Do zalet zalicza się między innymi odpowiednio zoptymalizowany kształt zęba, który nierzadko narażony jest w trakcie pracy na bardzo duże obciążenia. Kołnierz, który przykręca się do koła silnika, w tym przypadku wyprodukowano z tłoczonej blachy. Niniejsze produkty charakteryzują się wysoką elastycznością, zdolnością do kompensowania odchyłek zarówno po stronie napędzanej, jak i napędzającej, a także skutecznym tłumieniem skrętnych drgań. Komponenty są odpowiednio zabezpieczone przed przeciążeniem.
Sprzęgła SINULASTIC T
Niniejszy produkt to rozwiązanie z piastą typu Taperlock. Modele te skutecznie tłumią drgania skrętne oraz kompensują odchyłki. Gwarantują prosty montaż i osiowe połączenie. Bezobsługowe i bezluzowe sprzęgło KTR ma zabezpieczenie przed obciążeniem. Wyróżnia się małym wymiarem montażowym.
Sprzęgło SINULASTIC B
Seria ta obejmuje sprzęgła kołnierzowe z zębatą piastą BoWex. Modele te mają zdolność kompensowania bardzo dużych odchyłek po stronie napędzanej oraz napędzającej. Wysokoelastyczne komponenty tej serii wykazują także ogromną odporności na obciążenia.
Sprzęgła SINULASTIC V
Seria SINULASTIC V dotyczy komponentów, które doskonale sprawdzą się tam, gdzie wymaga się łączenia osiowego wsuwanego. Z odpowiednim elastomerem sprzęgło KTR tego typu umożliwia na duże odchyłki promieniowe, kątowe i osiowe. Elastomery są oczywiście dostępne w kilku twardościach. Poza wysoką elastycznością niniejsze produkty charakteryzują się także skutecznym tłumieniem drgań skrętnych.
Witam, Twój blog jest fantastyczny. Jestem święcie przekonany, że przy tak merytorycznych wpisach jakie prezentujesz już wkrótce podbijesz szczyty wyszukiwarek w swojej niszy. Gratuluję 😉
Dziękujemy za tak miłe słowa 🙂