W ofercie marki KTR pojawiło się wysokoelastyczne sprzęgło uniwersalne w kilku wersjach. To stosunkowo nowe rozwiązanie, które znajdzie zastosowanie w wielu głównych napędach. Jeśli jesteś zainteresowany nowymi sprzęgłami wysokoelastycznymi KTR, zapraszamy do lektury!
W asortymencie KTR pojawiły się jakiś czas temu dwa nowe produkty – SINULASTIC oraz EVOLASTIC. W niniejszym artykule omówimy to drugie rozwiązanie. Jeśli zdecydujesz się na zakup sprzęgła wysokoelastyczne EVOLASTIC, przed złożeniem zamówienia, koniecznie pobierz katalog KTR i zapoznaj się dokładnie z parametrami interesującego Cię wariantu.
Czym wyróżnia się uniwersalne wysokoelastyczne sprzęglo?
Seria EVOLASTIC obejmuje sprzęgła wysokoelastyczne kołnierzowe oraz do łączenia wałów. To bezpoślizgowe i bezluzowe rozwiązanie uniwersalne, które znajdzie zastosowanie między innymi w napędach głównych oraz pomocniczych w różnego rodzaju maszynach i urządzeniach. Kalibrowany ciśnieniowo elastomer sprawia, że wszelkie drgania skrętne pojawiające się w układzie napędowym są skutecznie redukowane. Niniejsze sprzęgła KTR mają zdolność pochłaniania udarów, tłumiąc jednocześnie strukturalny hałas. Do zalet zalicza się także działanie w trzech wymiarach – kątowo, osiowo oraz promieniowo i skuteczną kompensację dużych odchyłek.
Poniżej przedstawiamy kilka informacji na temat poszczególnych wariantów sprzęgła KTR serii EVOLASTIC.
Warianty sprzęgieł EVOLASTIC
W ofercie znajdziesz między innymi podstawowe warianty sprzęgieł serii EVOLASTIC. Do nich zalicza się rodzaje wpinane i przykręcane bezpośrednio. Asortyment obejmuje pojedynczy elastomer, elastomer z piastą, całe sprzęgło wysokoelastyczne czy modele z elementem pośrednim.
Sprzęgło wysokoelastyczne EVOLASTIC E2h/E2hP to komponent uniwersalny, który sprawdzi się zarówno w głównych, jak i pomocniczych napędach. Wysoka elastyczność skrętna sprawia, że niniejszy produkt doskonale radzi sobie z tłumieniem drgań oraz akustyki. Nie tylko przenosi moment obrotowy, ale i ma dolność kompensowania odchyłek kątowych, osiowych oraz promieniowych i absorbowania przeciążenia. Model E2H to rozwiązanie przykręcane osiowo, natomiast E2HP wciskane osiowo. Maksymalna temperatura robocza wynosi 90 lub 110 stopni Celsjusza. Pierwsza wartość dotyczy rozwiązań w wersji materiałowej oznaczonej NR, druga (na zamówienie) – EPDM.
Seria EVOLASTIC EH/EHP obejmuje wysokoelastyczne modele składające się z piasty oraz elastomeru. To doskonałe rozwiązanie dla silników spalinowych oraz sterowanych częstotliwościowo napędów. Produkty w tym wariancie skutecznie przenoszą momenty obrotowe, kompensują odchyłki oraz tłumią drgania i akustykę.