Sprzęgła do silnika elektrycznego IEC – co wybrać?

Sprzęgła do silnika elektrycznego IEC - co wybrać?

Potrzebujesz sprzęgła do silnika elektrycznego IEC? Co warto wybrać? Sprawdź nasze polecenia już teraz! Szczegóły znajdziesz w niniejszym wpisie.

 

  1. Jakie sprzęgło do silnika elektrycznego IEC wybrać?
  2. W jakich wariantach dostępne są sprzęgła ROTEX KTR?

 

Jakie sprzęgła sprawdzą się w silnikach elektrycznych IEC? Polecamy zwrócić szczególną uwagę na komponenty wyprodukowane przez markę KTR. W silnikach elektrycznych IEC sprawdzą się szczególnie sprzęgła gamy ROTEX. Jakie rozwiązania obejmuje ta seria? Czym wyróżniają się sprzęgła ROTEX? W jakich wariantach są dostarczane klientom? Na pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule. Już teraz zapoznaj się z jego treścią.

 

Jakie sprzęgło do silnika elektrycznego IEC wybrać?

sprzegla-silnik-elektryczny-iecW silnikach elektrycznych IEC doskonale sprawdzą się sprzęgła skrętne elastyczne serii ROTEX. To produkty proponowane przez popularną markęKTR. W przypadku silników najlepszą opcją będą szczególnie te warianty, w których montuje się łącznik 92 Shore A. Taki elastyczny łącznik wykonywany jest najczęściej z poliuretanu lub ulepszonej wersji tego materiału. Standardowy łącznik z poliuretanu przeznaczony jest do temperatury wynoszącej -40 – 90 stopni Celsjusza, a jego ulepszony wariant natomiast może pracować tam, gdzie temperatura wynosi -50 do 120 stopni Celsjusza. Łącznik poliuretanowy ma wiele zalet, a najważniejszą z nich jest skuteczne tłumienie. Jeśli natomiast chodzi o zalety ulepszonej wersji, ta wyróżnia się równie lepszym tłumieniem drgań, optymalną odpornością na wysokie temperatury oraz dłuższą żywotnością.

 

Czym wyróżniają się sprzęgła ROTEX?

Ogólnie sprzęgła ROTEX marki KTR to modele skrętnie elastyczne kłowe, charakteryzujące się kompaktową konstrukcją. W porównaniu do innych komponentów sprzęgła kłowe tej gamy są stosunkowo lekkie. Mimo tego oraz równie małych momentów bezwładności masy mogą przejmować relatywnie duże momenty obrotowe. Wysokiej jakości sprzęgła kłowe ROTEX skutecznie tłumią drgania i kompensują niewspółosiowości – w tym kątową, osiową oraz promieniową. Bezobsługowe produkty znajdą zastosowanie praktycznie w każdym obszarze budowy ogólnej maszyn oraz urządzeń przemysłowych.

 

W jakich wariantach dostępne są sprzęgła ROTEX KTR?

W serii ROTEX znajdziesz sprzęgła kłowe w różnych wykonaniach. Poza standardowym modelem dostępne są między innymi rozwiązania przeznaczone do zbieżnej tulei zaciskowej, wersje z dwoma kołnierzami, zaprojektowane z myślą o ciężkich maszynach, dwukardanowe, z tarczą hamulcową, kołnierzowe, z bębnem hamulcowym, przełączalne czy komponenty do łączenia oddalonych od siebie wałów. Aby mieć pewność, że ostatecznie zdecydujesz się na odpowiednie sprzęgło ROTEX, koniecznie zapoznaj się z każdym wykonaniem. Dlaczego? Ponieważ między sobą poszczególne produkty różnią się nieco budową i tym samym możliwościami oraz ostatecznym przeznaczeniem. Szczegóły na temat każdej opcji znajdziesz przede wszystkim w katalogach producenta. Poniżej natomiast przedstawiamy podstawowe informacje na temat popularnych modeli.

 

Sprzęgło ROTEX Standard

Seria ROTEX Standard obejmuje klasyczne sprzęgło kłowe skrętnie elastyczne. To elastomerowy komponent z wpustowym rowkiem i z piastami, które wykonuje się z aluminium, stal spiekanej, żeliwa szarego lub żeliwa sferoidalnego. Klient może dobrać samodzielnie, która opcja najbardziej mu odpowiada. Skrętnie elastyczne sprzęgło przeznaczone jest do przenoszenia siły ze skutecznym tłumieniem skrętnych drgań. Modele tej gamy kompensują również odchyłkę promieniową.

 

Sprzęgła ROTEX ZRS

Wykonanie ROTEX ZRS to stosunkowo nowa opcja, służąca do łączenia oddalonych od siebie wałów. To lekkie sprzęgło produkuje się z wysokowytrzymałego aluminium. Do jego zalet zalicza się świetną sztywność całkowitą, dużą wytrzymałość, skuteczne tłumienie drgań oraz kompensowanie odchyłki promieniowej, osiowej i kątowej. Bezobsługowe i bezproblemowe w eksploatacji sprzęgło doskonale sprawdzi się między innymi w nożycowych podnośnikach i przenośnikach.

 

Sprzęgło ROTEX DKM

Do aplikacji, które wymagają zdolności kompensowania większych odchyłek promieniowych, poleca się między innymi sprzęgła ROTEX DKM. To dwukardanowe sprzęgło elastomerowe skrętnie elastyczne, wyróżniające się dobrymi parametrami tłumiącymi. Tę ostatnią właściwość udało się osiągnąć dzięki podwójnemu rozmieszczeniu zębatych wieńców. Poza odchyłką promieniową komponent kompensuje także odchyłkę kątową i osiową.

 

Piasta z pierścieniem zaciskowym ROTEX

Do ciernych połączeń typu wał-piasta polecamy sprzęgło ze zintegrowanym zaciskowym pierścieniem. Komponent ten przeznaczony jest do prędkości obwodowej wynoszącej 40 m/s. Wyróżnia się cichą pracą, możliwością przenoszenia dużych momentów siłą tarcia, zdolnością tłumienia drań oraz do kompensacji odchyłek kątowych, osiowych i promieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *