Łożyska hybrydowe – technologia

Łożyska hybrydowe - technologia

Do ekstremalnych i specyficznych aplikacji polecane są łożyska hybrydowe. Dlaczego? Dziś odpowiemy na to pytanie.

 

  1. Elementy toczne łożysk hybrydowych
  2. Uszczelnienia w łożyskach CeramicSpeed
  3. Powłoki dla łożyska hybrydowego
  4. Środki smarne CeramicSpeed

 

Łożyska hybrydowe zostały zaprojektowane z myślą o konkretnych aplikacjach. Wykorzystano innowacyjne technologie, dzięki którym produkty CeramicSpeed doskonale sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pracy i otoczenia. I chociaż ich cena jest duży wyższa, niż łożysk konwencjonalnych, sam zakup bardzo szybko się zwraca, ponieważ gwarantuje nawet 8-krotnie dłuższą żywotność. Co zatem wpływa na tę wysoką jakość produktów?

 

Elementy toczne łożysk hybrydowych

W łożyskach hybrydowych zamontowano elementy toczne w postaci kulek. Innowacją w ich przypadku jest materiał – do produkcji wykorzystano azotek krzemu (Si3N4), który jest nieprzewodzącym materiałem. I dzięki temu właśnie łożyska hybrydowe z powodzeniem mogą być stosowane w silnikach elektrycznych, ponieważ ich zdolność izolacyjna jest kilkunastokrotnie większa, niż w łożyskach standardowych, w pełni stalowych.
W przeciwieństwie do kulek standardowych ceramiczne są twardsze. Dzięki temu mamy do czynienia z niższym tarciem, a zarazem możliwością osiągania znacznie większych prędkości przy mniejszych stratach energii. Elementy toczne wyprodukowane z azotku krzemu odznaczają się także świetnymi właściwościami wysokotemperaturowymi.

 

Uszczelnienia w łożyskach CeramicSpeed

Uszczelnienia to ważny element, którego zadaniem jest nie tylko chronienie wnętrza łożyska przed zanieczyszczeniami, ale także zabezpieczenie przed ewentualnym wyciekaniem środka smarnego. Marka CeramicSpeed przygotowała trzy rodzaje uszczelnień, które znajdą zastosowanie w łożyskach kulkowych poprzecznych oraz dodatkowe produkty dla łożysk samonastawnych i opraw. W ofercie znajdziesz uszczelki gumowe stykowe, bezstykowe oraz uszczelnienie stalowe bezstykowe. Uszczelnienia zostały zaprojektowane tak, by nie generować nadmiernego tarcia. Oprócz wspomnianych produktów w asortymencie dostępne jest również specjalnie uszczelnienie wraz z oprawą – Black Plate. Model ten składa się z czarnej płyty i obudowy, w której zamontowano dodatkowe smarujące złącze.
W ofercie CeramicSpeed dostępne jest również uszczelnienie komory smarowania, które instaluje się w istniejącym już uszczelnieniu. Produkt tego rodzaju daje nam dodatkową komorę do wypełnienia środkiem smarnym.

 

Powłoki dla łożyska hybrydowego

W ofercie dostępne są powłoki całkowite, czyli takie, które umieszcza się na całej powierzchni, a także powłoki instalowane tylko na powierzchniach stykowych. Te ostatnie dedykowane są szczególnie do powlekania części, które najszybciej się zużywają, a od których wymaga się, by na to zużycie były odporne.
Stosowanie powłok niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim niższy poziom tarcia, dłuższy okres żywotności, świetna odporność na korozję i tym samym niższe ryzyko wystąpienia przedwczesnej awarii.

 

Środki smarne CeramicSpeed

W przypadku środków smarnych z reguły stosuje się smary plastyczne lub oleje. W ofercie CeramicSpeed znajdziesz produkty, które składają się z następujących składników:

  • olej bazowy: syntetyczny lub mineralny
  • zagęszczacz lub mydło – by olej bazowy się nie przemieszczał
  • dodatkowe substancje – dla optymalizacji parametrów danego smaru

Środek smarny musi być odpowiednio dobrany, ponieważ ma on znaczący wpływ na żywotność łożysk tocznych. Smar gwarantuje nie tylko niezawodność, ale także stanowi doskonałą ochronę przed zanieczyszczeniami i korozją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *