Zauważyłeś, że w ofercie marki KTR pojawiło się nowe sprzęgło ROTEX z wałem pośrednim? W jakich aplikacjach się sprawdzi? Kiedy warto kupić nowe sprzęgło ROTEX KTR? Podpowiadamy w dzisiejszym wpisie.
Marka KTR nie zwalnia — przez cały czas się rozwija, dostarczając swoim klientom coraz to nowsze rozwiązania. I tym sposobem na rynku pojawia się sprzęgło ROTEX ZRS. To model z wałem pośrednim oraz dzielonymi piastami, które znajdzie zastosowanie tam, gdzie mamy do czynienia ze sporą odległością między połączonymi wałami. Ile maksymalnie może wynosić ta odległość? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w niniejszym artykule. Wszystkie szczegóły dotyczące danych technicznych poszczególnych wariantów dostępne są oczywiście w katalogu producenta. Polecamy pobrać broszurę i zapoznać się z parametrami przed podjęciem ostatecznej decyzji i złożeniem zamówienia. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wybrane przez Ciebie sprzęgło KTR ROTEX ZRS sprawdzi się w danej aplikacji i spełni Twoje oczekiwania.
Jak zbudowane jest sprzęgło ROTEX ZRS?
Firma KTR opracowała jakiś czas temu sprzęgło skrętnie elastyczne z wałem pośrednim. Centralny element niniejszego komponentu wykonano z wytrzymałego aluminium i dzięki niemu sprzęgła tego rodzaju można wykorzystać do łączenia wałów, które są od siebie oddalone maksymalnie 4000 mm. Na tę chwilę produkt dostępny jest jedynie w pięciu rozmiarach i przeznaczone są do aplikacji, w których moment obrotowy wynosi maksymalnie 520 Nm.
Wspomniany element pośredni wyróżnia się dużą całkowitą sztywnością. Parametr ten korzystnie wpływa na ugięcie tej części w trakcie działania oraz krytyczną prędkość obrotową. W porównaniu do sprzęgieł, w których stosuje się stalowy element pośredni komponenty serii ROTEX ZRS mogą pracować ze znacznie wyższymi prędkościami. Ze względu na wytrzymałość elementu pośredniego moment obrotowy może być przenoszony przez łącznik o twardości 64 Shore-D i 92 Shore-a.
Sprzęgła ROTEX ZRS charakteryzują się świetnymi parametrami tłumiącymi, które udało się ulepszyć, stosując dwa elastyczne łączniki. Do zalet produktów tej serii zalicza się zdolność do skutecznej kompensacji sporych odchyłek. Jest to możliwe między innymi dzięki dwukardanowej konstrukcji. Ponadto niniejsze bezobsługowe i bezproblemowe sprzęgła KTR precyzyjnie tłumią drgania.
Warto również wiedzieć, że element pośredni ZRS można łączyć z różnymi piastami ROTEX. Połączenie z piastami dzielonymi ROTEX-SH-SPLIT natomiast pozwala na promieniowy montaż i demontaż bez jakiegokolwiek przemieszczania strony napędzanej oraz napędzającej.
Gdzie znajdzie zastosowanie sprzęgło ROTEX ZRS KTR?
Jak już wspominaliśmy sprzęgła ROTEX w wykonaniu ZRS to modele skrętnie elastyczne z wałem pośrednim oraz piastami dzielonymi. Produkty w tym wykonaniu przeznaczone są do aplikacji, w których odległość wałów łączonych wynosi maksymalnie 4000 mm. Większe odległości z reguły występują w przenośnikach, w których mamy do czynienia z niskim zakresem momentu obrotowego lub w podnośnikach nożycowych. Sprzęgła ROTEX ZRS marki KTR znajdą zastosowanie przede wszystkim w systemach podnoszenia, robotach bramowych, w technice wewnętrznego transportu, pompach i branży rolniczej. Produkty tej serii nie są natomiast dopuszczone do wykorzystywania w napędach podnośników oraz dźwigów.