Czym są łożyska toroidalne? W jakich aplikacjach znajdą zastosowanie? Jakiej marki łożyska toroidalne warto kupić? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury!
Łożyska toroidalne to komponenty toczne, które produkuje głównie szwedzka marka SKF Co to jest i czym się wyróżnia na tle innych rozwiązań tocznych? Odpowiadamy w niniejszym wpisie. Szczegółowe informacje natomiast znajdziesz w katalogu producenta. Koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi danymi zanim, zdecydujesz się na zakup łożysk toroidalnych.
Co to jest łożysko toroidalne?
Wydajne łożysko toroidalne to rozwiązanie toczne, w którym stosuje się wałeczki kształtem przypominające te igiełkowe oraz pobocznicę z krzywizną, której właściwości przypominają cechy rolki w łożysku baryłkowym. Dzięki takiemu połączeniu udało się uzyskać komponent, który ma pewne parametry łożyska igiełkowego i baryłkowego. Tak jak modele igiełkowe łożysko troidalne wyróżnia się małym rozmiarem i wzdłużną samonastawnością. Z baryłkowej opcji natomiast tytułowy produkt otrzymał samonastawność kątową i bardzo dużą obciążalność poprzeczną.
Do zalet łożysk toroidalnych zalicza się fakt, że z reguły eliminują totalnie cierną korozję z łożyskowych węzłów. Aktualnie uważa się je za rozwiązania charakteryzujące się największą trwałością wśród wszystkich modeli tocznych.
Jeśli potrzebujesz sprawdzonych łożysk toroidalnych, koniecznie sprawdź rozwiązania produkowane przez popularną szwedzką markę SKF.
Jakie łożyska toroidalne produkuje marka SKF?
Dostępne w ofercie łożyska toroidalne CARB to modele, które łączą w sobie zarówno wahliwość z komponentów baryłkowych, jak i zdolność kompensowania osiowych przemieszczeń, znanych z rozwiązań walcowych. Produkty te można wykonać także w wariancie wyróżniającym się niewielkim poprzecznym przekrojem i wysoką nośnością – jak łożyska igiełkowe.
Tytułowe produkty marki SKF przystosowane są tylko i wyłącznie do roli tak zwanych łożysk swobodnych. Składają się z jednego rzędu długich i lekko wypukłych wałeczków symetrycznych. Do ich zalet zalicza się fakt, że są to elementy toczne samoprowadzące. Na pierścieniu zewnętrznym stosuje się bieżnię o kształcie torusa. Promień profilu wykracza poza środek komponentu. Wewnętrzny pierścień ma bieżnię o podobnym kształcie. Dzięki temu, że łożyska toroidalne CARB optymalizują rozkład obciążeń, w niniejszych komponentach zarówno tarcie, jak i ilość ciepła utrzymują się na niskim poziomie. Niska temperatura natomiast przekłada się na większą trwałość samego produktu i środka smarnego.
W asortymencie SKF znajdziesz standardowe łożyska toroidalne, uszczelnione i przeznaczone do pracy w maszynach wibracyjnych.